Litvanya'da eğitim semineri - Litvanya ve Litvanya'daki eğitim sistemi AİBÜ'ye anlatıldı

Abant İzzet Baysal Üniversitesi İzzet Baysal Kültür Merkezi'nde "Litvanya'da Eğitim" konulu bir seminer düzenlendi.
ERASMUS değişim programı kapsamında Litvanya'da bulunan Collage of Management Law and Language of Siauliai Region University'den üniversitemize gelen Lolita Nevidonskiene ve Karolina Butkuviene, Litvanya'yı ve Litvanya'daki eğitim sistemini Abant İzzet Baysal Üniversitesi akademik personeline ve öğrencilerine anlattı.

"AİBÜ hızlı gelişen bir üniversite"Litvanya'da ki eğitim sisteminin Türkiye'dekine benzediğini söyleyen Lolita Nevidonskiene "Litvanya'da da Türkiye'deki gibi 4 yıl lisans ve 2 yıl doktora eğitimi sürüyor. Ancak 2007 yılında yani seneye lisans 3 yıl olacak. Litvanya'da da özel üniversiteler ve devlet üniversiteleri var. Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nin vakıf destekli bir devlet üniversitesi olduğunu öğrendim. Litvanya'da böyle bir üniversite yok. Ayrıca hızlı gelişen bir üniversite olduğunu fark ettim. Öğrencilerine çok iyi imkanlar sunuyor; hem vakıftan hem de devletten burs alabiliyor öğrenciler. Litvanya'da böyle bir uygulama yok" dedi.

"AİBÜ'den etkilendim"Üniversitemizden çok etkilendiğini belirten ve Litvanya'daki üniversitelerle karşılaştıran Karolina Butkuviene üniversitemiz hakkında şunları söyledi: "Üniversitenin büyüklüğünden çok etkilendim. Çünkü Litvanya'da genellikle üniversiteler daha küçüktür. Öğrencilerin sayısının bu kadar çok olması da bizi çok şaşırttı, çünkü başkentte olan bir üniversite değil. Litvanya'nın nüfusu yaklaşık 3 bin 500 olduğu için üniversitedeki öğrencilerin sayısı da az."
Bolu Olay Gzetesi